Zijde, Juwelen, parasolletjes, vrije middag & Night Bazar - Dag 10

1 augustus 2015 - Chiang Mai, Thailand

De tweede dag in Chiang Mai was erg rustig. We stonden om 7 uur op en vertrokken om half 9. In de ochtend gingen we 3 werkplaatsen bezichtigen. In de eerste werd zijde gemaakt, in de tweede juwelen en in de laatste parasolletjes. In de zijdewerkplaats stond een bak met zijde rupsen. Zo’n vrouwtje heeft ons helemaal uitgelegd hoe zijde wordt gemaakt. Jeroen heeft zelfs een pak gekocht van zijde. Later in de middag werd het op onze hotelkamer bezorgd. Na het bezoek aan de werkplaats reden we door naar de werkplaats van edelstenen. We kregen eerst een film te zien, in het Nederlands, over het opgraven en bewerken van edelstenen. Na de film hebben we dat in de praktijk gezien. Achter de werkplaats was een grote showroom met juwelen. De laatste stop was bij de werkplaats van parasolletjes. Ze maken alles met de hand. De parasolletjes worden met de hand beschilderd. Je kon zelf ook wat laten schilderen op iets. Ik heb een olifant op het hoesje van m’n mobiel laten schilderen en m’n naam in het Thais. Het was erg indrukwekkend om te zien. De volgende stop was de lunch. We hebben heerlijk gegeten. In de middag kon je als optionele excursie een Thaise massage doen. Wij hebben dat niet gedaan, maar wij zijn gewoon bij het zwembad van het hotel wezen chillen. In de avond zijn we met een songtheauw naar de Night bazar gegaan. Een songtheauw is een rode pick-up truck die door Chiang Mai rijdt, een soort taxi. Het was een hele grote avond markt. We hebben bij de McDonald’s gegeten, omdat ik uit ervaring weet dat het eten daar lekker en betrouwbaar is. Om 18:30 smaakt het eten wel anders dan om 1:00 maar dat ter zijde. We reden s’avonds ook weer met een songtheauw terug naar het hotel. Morgen hebben we ook niks op het programma staan, dus weer een vrije dag. Tot morgen!

1. Ton:
    1 augustus 2015
    Heeft Jeroen een trouwpak gekocht!!
  2. Matthijs:
    1 augustus 2015
    Hahah Ton, het lijkt er wel op! De foto's komen nog van de afgelopen dagen!
  3. Opa en oma:
    1 augustus 2015
    Laat Jeroen eens showen in zijn pak ! Zeer nieuwsgierig.
  4. Marion:
    1 augustus 2015
    Leuk idee om je telefoonhoesje te laten beschilderen!
    Heb je nu in ieder geval een zeer origineel exemplaar.
    Ha, ha: eten bij de Mac 'lekker en betrouwbaar': je hebt toch geen zonnestreek?
  5. Gerard:
    1 augustus 2015
    Naar de MacDonald;) maar ik ben wel nieuwsgierig of die schnitzel tent er nog is na 13 jaar;)
    Ons hotel was op de andere hoek van dat MacDonald kruispunt. Aan de nightmarket.