Olifanten voeren en wassen & nachtmarkt - Dag 11

2 augustus 2015 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag hadden we een vrije dag in Chiang Mai. Dat betekent niet dat we niks hebben gedaan! We zijn al vroeg in de ochtend naar een olifantenopvang gereden. Nog meer mensen van onze groep hadden dit idee, dus gingen we gezellig met z’n allen. Wij de olifantenopvang moesten we vage hippie kleren aan. Ook kregen we een tasje mee voor het suikerriet. We liepen door het hoge gras om het suikerriet op te halen. Toen zagen we de eerste olifanten al. De opvang heeft 5 olifanten waarvan 4 olifanten rederijk klein waren. We gingen ze voeren en met ze op de foto. Selfies maken en knuffelen. Nadat we de olifanten gevoerd hebben, moesten ze gewassen worden! We gingen met emmertjes en borstels het water in. Twee olifanten gingen met ons mee en lagen heerlijk in het water. Het wassen van olifanten eindigde in een groot watergevecht. De olifanten vonden het geweldig! Nadat we ze weer hebben gevoerd, gingen we zelf eten. Na de lunch reden we weer terug naar het hotel. Daar hebben we voor de rest van de middag niks gedaan, omdat het weer tegen zat. Het was een echte tropische bui. s’Avonds gingen we naar de nachtmarkt. Ook daar begon het te regenen en werd het al snel verpest. We hebben bij een pizzeria gegeten en zijn daarna weer naar het hotel gegaan. Dit wordt onze laatste nacht in Chiang Mai, want morgen rijden we door naar Phitsanulok.

Tot morgen!

(WiFi is erg slecht dus de vele foto’s komen later)

1. Marion:
    2 augustus 2015
    Hoi Matthijs,

Het hele 'olifantengebeuren' klinkt hartstikke leuk.
    Jammer dat het weer een beetje tegen zat, maar daar weten wij, helaas, alles van:)

Tot morgen,
    Marion
  2. Opa en oma:
    2 augustus 2015
    Lieve Matthijs, Wat een leuke blog.Vooral Opa genoot toen hij het las. Tropische regenbuien, daar hebben we hier ook wel eens mee te maken. Maar daar aanvoorafgaand hebben we dan geen oilifanten spelletjes. Tot de volgende blog. Oma.