Myanmar, Chiang Mai, - Dag 9

31 juli 2015 - Chiang Mai, Thailand

We zitten alweer een week in Thailand en hebben al veel gezien. Vanochtend verlieten we onze bungalows en reden we richting de grens van Myanmar. De komt Myanmar aan de linkerkant binnenlopen, maar halverwege de brug moet je oversteken, om dan rechts te gaan lopen. We werden per tuktukjes vervoerd. De eerste stop was bij de lokale markt. Weer en gezellige stink bende van ingewanden. Weer verder in de tuktukjes werden we naar de huizen gebracht, een woonwijk in Myanmar. Erg armoedig allemaal. We bezochten een school voor monniken. Jongens leren daar monnik te worden. Toen we weer in de tuktukjes stapten reden we naar een nonnen klooster waar meisjes non worden. We gingen naar boven en daar gingen ze voor ons zingen. Voor de laatste keer brachten de tuktukjes ons naar de grensmarkt. Weer terug in Thailand gingen we lunchen. Na de lunch hadden we een lange busrit. We vervolgden onze weg naar Chiang Mai. Voordat we naar het hotel gingen, bezochten we nog een tempel bovenop de berg. Boven bij de tempel had je een mooi uitzicht over de stad Chiang Mai. De bus mocht niet naar boven, omdat het een feestdag is, dus werden we met lokale wagens naar boven en beneden gebracht.
In dit hotel verblijven we drie nachten.
Tot morgen!

1. Marion:
    31 juli 2015
    Hoi Matthijs,

Ah ha, gearriveerd in de stad, Chiang Mai, met het schnitzelparadijs:) Monniken, nonnen en een markt met 'stinkende ingewanden': wat een afwisselende dag!

Marion
  2. Opa en oma:
    31 juli 2015
    Elke dag verlangen we naar een reisverslag. Wat maken jullie veel mee. Ook in H'berg hadden we een "stinkberg", maar die is gelukkig opgeruimd. Geniet van de komende dagen.
  3. Gerard:
    Mochten jullie het schnitzelpadadijs van Marion zoeken dan volgt hier de plek waar het voor jaren gevestigd was......
    Ga naar de NIGHTMARKET daar vinden jullie op een kruispunt de MacDonald, ga er met de rug naar toestaan de straat aan je RECHTER hand inlopen en na ongeveer 30 á 40 mtr LINKS;)

Een advies koop je niet arm op de nightmarket......;) tis allemaal nep;)