Koffie, moderne tempel, Laos, Langnek stam - Dag 8

30 juli 2015 - Chiang Rai, Thailand

We stonden vandaag om 6 uur op in Phrae. We vertrokken vroeg, want we hadden een druk programma. Na twee uur rijden stopten we bij een cafeetje waar ze lekkere en super mooie koffie verkochten. Op elk kopje koffie kwam eens mooi kunstwerk. We gingen die ochtend ook naar een moderne tempel. Hij was helemaal wit en de op de muur waren allemaal bekende figuren geschilderd zoals Michael Jackson, de Hulk, Spiderman en zelf minions! Na het bezoek bij de tempel gingen we lunchen bij de rivier die grenst aan Laos en Myanmar. Heerlijk gegeten, weer een buffet. Toen het eten op was, reden we door naar de veerboten. De boot bracht ons naar de overkant, naar Laos. Midden op de rivier is het drielandenpunt met Laos, Myanmar en Thailand. In Laos hebben we rondgelopen op de grensmarkt. Bij aankomst konden we witte whiskey proberen. We konden kiezen uit: witte whiskey met gekko, vegetarische whiskey( whiskey met insecten), whiskey met een cobra of als laatst; whiskey met tijgerpenissen. Alles maar even geprobeerd en allemaal even vies. Verder kon je van alles kopen. Alles nep natuurlijk en voor een lage prijs. We gingen met de boot weer terug naar Thailand en de bus bracht ons naar de langnek stammen. We zagen die vrouwen met van die ringen om hun nek, maar ook kleine meisjes liepen met van die ringen rond. Je wilt dan een foto van ze maken en dan kijken ze je lief aan zodat je wat koopt. Uiteindelijk kan je het niet afslaan en koop je maar iets. Normaal zou je alles afdingen, maar dat hebben we hier maar niet gedaan. Het begon onderhand al te schemeren en we reden naar het restaurant. Dat restaurant wordt gerund door een Belg. Daarentegen kregen we geen patat, maar zoals gewoonlijk witte rijst. We werden met kleine tuktukjes naar het resort gebracht. Het is super mooi gelegen met een grote tuin. Niemand heeft ook kamers, maar allemaal kleine bungalowtjes. De WiFi werkt niet echt mee, dus het staat wat later online. Morgen moeten we er ook weer vroeg uit, want dan hebben we ook een druk programma, met onder andere Myanmar!

Matthijs

1. Marion:
    Hoi Matthijs,

Volgens mij is dit hetzelfde blog als van dag 7.
    Wel weer mooie foto's.
    De kopjes koffie zien er heel aantrekkelijk uit.
    Zelfs voor iemand die niet van koffie houdt.

Marion
  2. Opa en oma:
    30 juli 2015
    Prachtige foto's.Maar reisverhaal no. 8 is hetzelfde als no. 7 We wachten op no. 8 We horen het wel. Oma en opa.
  3. Matthijs:
    30 juli 2015
    Dankjewel voor het zeggen, ik heb het veranderd.
  4. Gerard:
    30 juli 2015
    Weer een geweldig verslag, ik beleef onze eigen reis in die streken weer helemaal opnieuw!
  5. Gerard:
    30 juli 2015
    Al een krekelconcert gehad, nu jullie in dat resort zitten is de kans groter dan in een hotel?
  6. Marion:
    30 juli 2015
    Maakt toch niets uit dat we vandaag even moesten 'wachten' op jouw verslag.
    Iedere dag toch maar weer een uitgebreid verslag met mooie foto's!
    Matthijs, je doet het hartstikke goed!