Grootste Boeddha, bridge over de river Kwai - Dag 13

4 augustus 2015 - Kanchanaburi, Thailand

We hadden vandaag een lange dag. We verlieten Phitsanulok en reden richting Kanchanaburi. De eerste stop was bij een benzinepomp om lekkere koffie te halen. Daarna hadden we een vroege lunch in een heel mooi bebost gebied. Het zag er heel mooi uit. We moesten na de lunch weer heel lang in de bus zitten. De eerstvolgende stop was bij een tempel. Nou heb ik gezegd dat we op dag 4 de grootste zittend Boeddha hebben gezien..nou dat was dus niet waar. Hahahah. Die hebben we vandaag gezien. (Misschien was de Boeddha van dag 4 wel de grootste in een tempel, want deze stond buiten.) De Boeddha was 92 meter hoog! Bij de tempel stonden ook allemaal beelden die straffen uitbeelden. Die straffen worden toegepast als mensen zich niet aan de regels van het boeddhisme houden. De tempel was helemaal versierd met glitters en spiegels. Volgens monniken ziet de hemel er zo uit, want zij hebben het gezien.. Na de tempel en de Boeddha reden we naar het JEATH museum. Dit was een museum over de bouw van de bridge over de river Kwai en over het bombardement. Het museum stelde niet zo veel voor. Alleen de foto’s waren interessant. JEATH staat voor Japan,Engeland,Australië,Thailand en Holland. Ook de Nederlanders hebben geholpen met de brug bouwen. Veel van hen zijn ook omgekomen en wij hebben ook dat herdenkingskerkhof gezien. Dat was erg indrukwekkend. We kwamen aan in ons resort waar we 2 nachten blijven. We hebben even gezwommen en daarna met de groep gegeten. Je zal het wel niet verwachten, maar ook hier is de WiFi vreselijk.. Dat worden 2 zware dagen..

Tot morgen!

1. Marion:
    Hoi Matthijs,

De hele geschiedenis/gebied rondom"The bridge on the river Kwai" lijkt mij erg indrukwekkend om te bezichtigen.
    Matige WiFi ontvangst.....! Alweer!:)
    We lijden in stilte met je/jullie mee in:)

Tot blogs.
    Marion
  2. Opa en oma:
    4 augustus 2015
    Lieve Matthijs, Ach, ach, geen Wifi, hoe kom je die dagen door ? Er zijn toch wel leuke dingen te bekijken. Wij hebben in ieder geval van de blog genoten.
  3. Matthijs:
    4 augustus 2015
    Hahah, ik heb bij de receptie al lopen klagen, het is al wat beter! Zonder wifi ben ik nergens.
  4. Marion:
    4 augustus 2015
    Goed zo! Laat maar van je horen!
  5. Gerard:
    4 augustus 2015
    Hoi Matthijs het gebied rond Kanchanaburi is indrukwekkend met zijn geschiedenis van de brug over de Kwai. Weet niet of jullie de mogelijkheid hebben, maar een ritje met de trein over een deel van de oorspronkelijke spoorweg langs de rotswand is alleen al een belevenis vooral in de laatste wagon.
    Het was weer een mooie blog!
  6. Matthijs:
    5 augustus 2015
    Nee, Gerard, we zijn niet met een treintje over de brug geweest. We zijn wel over de brug gelopen.