Bloemenmarkt, koninklijk paleis, boottocht, Baiyoke Sky Hotel - Dag 3

25 juli 2015 - Bangkok, Thailand

Sawatdee krab!

Dag 3 begon in Thailand erg vroeg, namelijk om half 7. Iedereen van de groep werd gelijk wakker gemaakt door een ‘Wake up call’. Het buffet van het ontbijt was erg groot. Van sushi tot en met een boterham met kaas. Na het ontbijt bracht de bus ons naar de bloemenmarkt van Bangkok. Niet veel bijzonders, gewoon veel bloemen. Nadat we die markt waren afgelopen, bracht de bus ons naar het koninklijk paleis. Je moest gepaste kleren dragen, dus dat werd een lange broek. Erg warm, want de zon was ook behoorlijk heet. Roger, de Thaise gids, vertelde ons veel over de schitterende tempels en gebouwen. In de heilige tempel moest je je schoenen uit doen en mochten er geen foto’s worden gemaakt... Uiteraard hebben wij dit wel gedaan :D Rond de middag hadden we alles wel gezien bij het paleis en gingen we lunchen. Ook weer een buffet, alleen deze keer had je iets minder keus. Er was gratis WiFi in het restaurant, dus daar had ik maar even gelijk alle foto’s geüpload. Die middag kon je meegaan met een optionele excursie: een kanaalboottocht met een typische Thaise boot. Tijdens deze boottocht hebben we goed kunnen zien hoe de Thaise bevolking leeft. Wij zien het als armoedige huisjes, maar zij zijn er blijkbaar erg gelukkig mee. De boot had ons keurig voor het hotel afgezet. Daarna hadden we een vrije middag. Ik ging met Jeroen even fitnessen, even al die Aziaten laten zien hoe sterk ik ben. En daarna nog even gezwommen in het zwembad. s’Avonds hebben we heerlijk gegeten in het Baiyoke Sky Hotel. Dit is het hoogste gebouw van Thailand. (309 meter) Het was een buffet op de 78e verdieping , we gingen met de lift naar boven. Door de lift kon je naar buiten kijken met een schitterend uitzicht. Na het eten gingen we verder naar boven, naar het dak op de 84e verdieping. Het buitenste gedeelte draaide om de toren heen. Bangkok in het donker is super mooi verlicht! Als je de trappen naar beneden wilt nemen, ben je meer dan een uur onderweg. We namen weer de lift, maar dit ging niet helemaal goed, omdat we steeds te zwaar waren. Uiteindelijk reden we weer terug in de shuttlebusjes naar het hotel. Het was een super drukke dag met veel indrukken.

Matthijs

(Foto's van de boottocht en Baiyoke Sky hotel komen later)

1. Marion:
    25 juli 2015
    Hoi Matthijs,

Nu een reactie vanuit Denemarken. Bij jullie is het erg warm, wij zitten er ook behaaglijk bij: 14 graden en gestage regen:)
    Wat wil een mens nog meer:)
    Jullie hebben al veel beleefd de afgelopen dagen.
    Ook mooie foto's genomen. Tot blogs.

Marion