Drijvende markt, nachttrein, Koh Samui - Dag 15&16

7 augustus 2015 - Koh Samui, Thailand

Vandaag verlieten we Kanchanaburi. We gingen naar een grote drijvende markt in Damnoen Suduak. We konden daar zelf rondlopen. Ik werd weer aangesproken door Thaise schoolmeisjes. Zij moesten ons interviewen om hun Engels te verbeteren. Daarna hebben we ze maar wijs gemaakt dat ik heel beroemd ben in Nederland, dus toen wilden ze met me op de foto. Iemand anders ving ook op dat we zeiden “famous in Holland” dus zei pakte ook gelijk d'r selfiestick en maakte een foto. Om dit toneelstukje maar even voort te zetten, bleven we over de markt roepen dat ik bekend ben. Na de drijvende markt reden we naar een lokaal restaurantje. Heel lekker gegeten. Na de lunch gingen we de laatste tempel bezoeken van deze rondreis. Het was een grote stoepa van 120 meter hoog. Na ons bezoek aan de tempel reden we terug richting Bangkok. Het verkeer stond helemaal vast, dus het duurde wel een tijdje. In Bangkok gingen we samen eten en namen we afscheid van onze reisleider Tim. Hij gaat niet met ons mee met de trein, Roger wel. Na het eten reden we naar Bangkok-centraal. De nachttrein was precies wat ik ervan had verwacht. Het wordt waarschijnlijk een nachtje creperen... De volgende dag... Ik kan met zekerheid vaststellen dat dit geen 4, geen 3 en geen 2 sterren trein is. Hij krijgt waarschijnlijk helemaal geen ster. Het was wel super fijn dat alle lampen in de trein aan bleven, zodat je niet in het donker sliep. (not) Het gewiebel van de trein was heel rustgevend.(not) Maar die heerlijke geluiden maken zo’n treinreis van meer dan 12 uur helemaal compleet. (not) de trein had ook nog vertraging van een uur dus kwamen we om 08.00 aan, in plaats van 07.00. Op het station hadden we dan een klein ontbijtje en daarna gingen we in shuttlebussen naar de pier. Vanaf de pier zaten we anderhalf uur op de boot naar Koh Samui. De temperatuur is hier heerlijk. Alleen mag er wel wat minder bewolking zijn, maar verder hebben wij niks te klagen. s’Middags hebben we nog in zee gezwommen en in het zwembad. De zee heeft een prachtig koraalrif met mooie vissen. s’Avonds hebben we heerlijk aan het strand gegeten. Morgen gaan we maar even een dagje uitrusten en echt uitslapen op dit heerlijke eiland! Tot morgen!

1. Marion:
    Hoi 'famous' Matthijs,

Ik heb ooit een nacht in een trein in India meegemaakt en heb dezelfde ervaringen gehad als jij:).
    Ook herinner ik me dat we de hele tijd van die onsmakelijke geluiden hoorden.....;). Ja, echt een topattractie zo'n treinrit.....:) Maar des te meer waardeer je nu jullie mooie eiland waar jullie nog fijn een week mogen verblijven.
    Wij vertrekken morgen weer naar Hardenberg.
    Ondanks de vele regen in het begin van de vakantie, heeft het weer zich de tweede week van zijn beste kant laten zien.

Tot blogs en ziens in Hardenberg.

Ton & Marion
  2. Gerard:
    7 augustus 2015
    Hoi Matthijs, je had een fles Mekong Wiskey mee moeten nemen voor de treinreis, had je fantastisch geslapen
  3. Opa en oma:
    7 augustus 2015
    Matthijs, we zijn blij dat jullie gearriveerd zijn op het mooie eiland. Van al die reizen waren wij ook moe geworden. De verhalen en de foto's blijven mooi. tot de volge nde keer.